Jumaat, 15 Oktober 2010

ANWAR SERANG ISTANA NEGARA UNTUK TUTUP ISU LIWAT.

projek pembinaan istana negara jalan duta mula diserang oleh tian chua. kemudian disambut oleh ahli parlimen segambut dari DAP. serangan berterusan dan konsisten dilakukan secara kemas oleh akhbar the star dan malaysiakini.

akhir sekali serangan ini dilakukan oleh wakil suhakam james nayagam.
serangan ini terhenti beberapa seketika bila aku balun dorang secara konsisten. mungkin ramai pembaca masih ingat lagi artikel dan gambar-gambar yang aku keluarkan.

asal serangan ini dimulakan dengan 'kisah pengabaian' anak-anak pekerja di tapak istana. inilah masalah bila kita ada wakil rakyat macam ahli parlimen segambut dan pengendali portal bajingan macam malaysiakini. anak-anak kecil di tapak projek memang dah jadi pemandangan biasa kat mana-mana projek dan tapak site.
nak disedapkan cerita pulak bila dakwaan ratusan pekerja tak dapat gaji..sedangkan cerita yang sebenarnya lebih berlegar pada isu beberapa orang sahaja, bukan ratusan.

hari ini anwar mengambil alih serangan isu projek pembinaan istana negara jalan duta. kononnya syarikat yang membina istana negara jalan duta ini punyai hubungan dengan umno..

kenapalah anwar begitu keparat ? nak bohong orang sampai ke tahap yang sebegini memualkan.dia nak tunjuk kerajaan sekarang tak telus dalam pemberian kontrak. eh, dia lupa ke apa yang pernah dia buat masa jadi TPM ?

anwar tuduh syarikat umno yang dapat projek membina istana negara..senang cerita direct nego.

apa anwar lupa atau buat-buat lupa akan perangai dia masa jadi TPM yang pernah award projek RM10billion kepada 10 syarikat kroni anwar ? ingat lagi terma skim kontraktor wibawa ?

apa dia lupa ke award project yang dia bagi kepada syarikat lankhorst yang diketuai oleh kamarudin jaafar yang sekarang jadi s/u agung pas ? 

projek pembinaan kl monorel yang anwar bagi kat lankhorst itu pun di alibaba kan kepada syarikat cina bernama KLMS..itupun bankrup dan terpaksa di bailout melalui prasana.

anwar serang projek istana negara jalan duta . apa dia sengaja nak serang sultan perlis ke yang secara kebetulan menjadi pengawas projek ni ?

maklumat terbaru projek ini.. ia dah nak siap dah. 

aku cabar anwar untuk keluarkan dokumen bahawa projek membina instana negara ini bernilai RM1 billion ? anwar jangan suka lempar-lempar angka palsu dan faktual yang tak tepat demi nak tutup kes liwat dan bukti terbaru yang semakin rancak keluar..
typical anwar. game politik mudah dibaca. suka nak cover masalah liwat dia dengan mengalih pandangan terhadap isu lain..aku akan keluarkan kronologi sejarah isu pembinaan istana negara jalan duta dalam masa terdekat.biar rakyat paham.

ramai dah tahu tapak istana negara yang selama ini yang dipertuan agong duduk sebenarnya rumah lama yap ah loy.. selama 50 tahun kediaman rasmi yang dipertuan agong sebenarnya 'sekadar menumpang' di banglo lama kapitan cina.

tak salah kiranya rakyat malaysia mengangkat institusi beraja ke tempat yang sepatutnya.

anwar anwar.. kita tahu projek pembinaan istana negara ini anwar pernah cuba nak masuk melalui nama abangnya.
dari : Gerakan Anti PKR

Tiada ulasan:

Catat Ulasan